Ashoorkhani M, Akbari Sari A, Fotouhi A, yunesian M, Zeraati H, Ehsani-Chimeh E, et al . A report on one year of public education and quick evidence-based response to popular ques tions in Covid-19 pandemic in the School of Public Health, Tehran University of Medical Sciences. Hakim 2020; 23 (3) :260-265
URL:
http://hakim.tums.ac.ir/article-1-2071-fa.html
آشورخانی مهناز، اکبری ساری علی، فتوحی اکبر، یونسیان مسعود، زراعتی حجت، احسانی چیمه الهام، و همکاران.. گزارشی از یک سال آموزش عمومی و پاسخدهی سریع و مبتنی بر شواهد به پرسشهای مردمی در همهگیری کووید 19 در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران. تحقیقات نظام سلامت حکیم. 1399; 23 (3) :260-265
URL: http://hakim.tums.ac.ir/article-1-2071-fa.html
1- استادیار گروه آموزش و ارتقای سلامت، دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران
2- استاد گروه علوم مدیریت و اقتصاد بهداشت، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی تهران
3- استاد گروه اپیدمیولوژی و آمار زیستی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی تهران
4- استاد گروه مهندسی بهداشت محیط و گروه روش شناسی و تحلیل داده ها پژوهشکده محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی تهران
5- استاد گروه اپیدمیولوژی و آمار زیستی، دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران
6- استادیار موسسه ملی تحقیقات سلامت، دانشگاه علوم پزشکی تهران
7- دانشجوی دکترای گروه آموزش و ارتقای سلامت، دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران
8- دانشجوی کارشناسی ارشد گروه آموزش و ارتقای سلامت، دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران
9- دانشیار گروه آموزش و ارتقای سلامت، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی تهران ، shakibazadeh@sina.tums.ac.ir
چکیده: (927 مشاهده)
چکیده
همهگیری کووید-19یکی از بزرگترین تهدیدهای سلامت بشر در سراسر جهان بوده است. کشورها اقدامات متعددی در جهت مهار بیماری از یک سو و مقابله با اینفودمیک از سوی دیگر داشته اند. در شرایطی که طوفان اطلاعاتی، تشخیص اطلاعات صحیح و علمی را از موارد ناصحیح دشوار می کند، تهیه محتواهای آموزشی مبتنی بر شواهد از اقدامات موثری بوده است که در سازمان جهانی بهداشت نیز بر آن تاکید و اقدام شده است. در همین راستا دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری موسسه ملی تحقیقات سلامت، از اولین روزهای شناسایی کووید-19 در کشور اقدام به تشکیل کمیته تخصصی در جهت آموزش همگانی و پاسخدهی مبتنی بر شواهد به پرسشهای مردمی کرد. دستاوردهای این تلاش جمعی، تهیه محتواهای مفید و کاربردی آموزشی و مبتنی بر معتبرترین شواهد و مستندات موجود و فراهم آوری دسترسی جهت عموم مردم بود. در اینجا به اقدامات صورت گرفته و دستاوردهای این تجربه خواهیم پرداخت.
نوع مطالعه:
سرمقاله |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1399/12/5 | پذیرش: 1399/7/10 | انتشار: 1399/7/10