دوره 21، شماره 4 - ( زمستان 1397 )                   جلد 21 شماره 4 صفحات 289-282 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

sasani M, mahmoodi G. Evaluating the Performance and Quality of Services in the Emergency Departments After Implementation of the Health Reform Plan From the Perspective of Staff of Selected Hospitals of Tehran University of Medical Sciences. Hakim 2019; 21 (4) :282-289
URL: http://hakim.tums.ac.ir/article-1-1920-fa.html
ساسانی میترا، محمودی قهرمان. ارزیابی عملکرد و کیفیت خدمات از دیدگاه کارکنان بخش اورژانس بیمارستان‌های منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت. تحقیقات نظام سلامت حکیم. 1397; 21 (4) :282-289

URL: http://hakim.tums.ac.ir/article-1-1920-fa.html


1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
2- مرکز تحقیقات مدیریت بیماستان، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری ، ghahraman.mahmoodi@gmail.com
چکیده:   (1914 مشاهده)
مقدمه: طرح تحول نظام سلامت ایران، با هدف ارتقای مشارکت مالی عادلانه، افزایش پاسخگویی و ارتقای سلامت، در سال 1393 اجرا شد. از آن‌جایی که بهبود وضعیت بخش‌های اورژانس از جمله اهداف این طرح به‌شمار می‌رود، لذا مطالعه حاضر با هدف ارزیابی عملکرد بخش اورژانس بیمارستان‌های متخب شهر تهران، پس از اجرای این طرح انجام شد.
روش کار: مطالعه توصیفی-تحلیلی حاضر در سال 1396 در بخش اورژانس سه بیمارستان دولتی شهر تهران انجام گرفت. در مجموع، تعداد 96 نفر از کارکنان شاغل در بخش اورژانس بیمارستان‌های برگزیده به روش تصادفی انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌ها از یک پرسشنامه 38 سوالی محقق ساخته، مبتنی بر اهداف طرح تحول نظام سلامت، استفاده شد. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS-19 و آمار توصیفی و آزمون آماری آنالیز واریانس تجزیه و تحلیل شد.
یافته‌ها: از دیدگاه کارکنان شاغل در بخش اورژانس، اگرچه تعداد بیماران مراجعه‌کننده پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت افزایش یافته، اما تعداد کارکنان بخش برای ارائه خدمات کافی نمی‌باشد. همچنین، طرح تحول نظام سلامت کیفیت، خدمات ارائه شده، کیفیت هتلینگ و تسهیلات و امکانات بخش را ارتقا داده است.
نتیجهگیری: نتایج بیانگر آن است که عملکرد و کیفیت خدمات پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان‌های دولتی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران بهبود یافته است.
متن کامل [PDF 318 kb]   (478 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1398/2/24 | پذیرش: 1398/2/24 | انتشار: 1398/2/24

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه پژوهشی حکیم می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Hakim Journal

Designed & Developed by : Yektaweb