مقدمه: تصویر مطلوب در بازار، دارایی پر ارزشی برای سازمانها محسوب میشود که به راحتی به دست نمیآید؛ اما متأسفانه خیلی راحت از دست میرود. لذا مدیران سازمانها با استفاده از رویکردی مناسب میبایست نسبت به بررسی و مدیریت تصویر سازمان خود در اذهان بازار، موجبات تحقق هر چه بهتر اهداف سازمان و رضایت ارباب رجوع را فراهم آورند.
روش کـار: این پژوهش، یک مطالعه توصیفی تحلیلی بود که جامعه آماری آن را بیماران بستری در بخشهای مختلف دوازده بیمارستان وابسته به سازمان تأمین اجتماعی و علوم پزشکی شهر اصفهان تشکیل میدادند. در این پژوهش دادههای مورد نیاز با استفاده از دو پرسشنامه محیط فیزیکی و تصویر ذهنی سازمان گردآوری گردید و با استفاده از نرمافزار لیزرل و SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافتهها: تلفیق نتایج نهایی آزمونهای تحلیل عاملی و رگرسیون خطی در قالب مدل نهایی پژوهش، در زمینه اثر محیط فیزیکی بیمارستان بر تصویر آن در ذهن مشتریان ارایه گردید که حاکی از وجود روابط قوی و معنادار بین متغیرهای در نظرگرفته شده در پژوهش میباشد.
نتیجهگیری: با توجه به نتایج حاصل از پژوهش باید گفت که در زمینه ارتقای تصویر ذهنی بیمارستان در ذهن مراجعهکنندگان به آن، باید محیط فیزیکی (شامل ابعاد شرایط محیطی، فضای بیمارستان و مصنوعات و نمادهای به کار رفته در آن) مورد توجه قرار گیرد.
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |