 
                    
                     
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    پاشازاده آذری زهرا ،  کریملو مسعود ،  یاریاری فریدون ،  نجات سیما ،  رصافیانی مهدی . ارزیابی مهارتهای حرکتی و عملکرد عصبی- عضلانی دانش آموزان مبتلا به اختلال کمبود توجه و بیش فعالی.  تحقیقات نظام سلامت حکیم. 
URL: http://hakim.tums.ac.ir/article-1-110-fa.html
  
                     
					 
					
                 
                
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    چکیده:       (586 مشاهده)
                    
                    
                    هدف این مطالعه تعیین وجود یا عدم وجود اختلال در مهارتهای حرکتی و عملکرد عصبی- عضلانی در کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه و بیش فعالی (ADHD) 7-10 ساله و تعیین الگو و ماهیت اختلالات در این گروه می باشد.گروه مورد شامل 22 دانش آموز مبتلا به ADHD می باشند که به مرکز مشاوره و درمان دانش آموزان توحید مراجعه کرده بودند و گروه شاهد شامل 22 دانش آموز طبیعی می باشند که در منطقه 4 آموزش و پرورش شهر تهران مشغول به تحصیل بودند.میانگین نمرات گروه مورد در مقیاس رشدی لینکلن اوزرتسکی در همه موارد پائین تر از گروه شاهد بوده است (P<0.05). ولی در چند عامل این تفاوت معنادار نمی باشد، مثل: تعادل با چشم باز و یکپارچگی بینایی- حرکتی. گروه ADHD در بقیه عوامل مورد بررسی مثل: تعادل با چشم بسته، هماهنگی حرکتی دو طرفه، دقت حرکتی و سرعت حرکتی دستها تفاوت معناداری با گروه عادی نشان داده اند.نتایج تحقیق تایید می کند که لازم است کار درمانگران در ارزیابی و درمان کودکان مبتلا به ADHD به زمینه های طرح ریزی حرکتی و پردازش اطلاعات دهلیزی- عمقی توجه داشته باشند.
                    
                    
                    
                     
                    
                    
                    
                    نوع مطالعه:  
پژوهشی |
                    موضوع مقاله: 
                    
عمومى  دریافت: 1385/6/15